KINOSZKOŁA
PROJEKCJE FILMÓW
„ŻYCIE WEDŁUG NINO” I „KOD M”
W lutym i w marcu w ramach Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej i Społecznej „KinoSzkoła” w projekcjach filmów uczestniczyły klasy czwarte. W filmie „Życie według Nino” (reż. Simone van Dussseldorp, Holandia 2014) obejrzanym przez uczniów z klasy czwartej „A”, poruszony jest problem traumy członków rodziny dotkniętej wielką tragedią. W wypadku samochodowym ginie matka dwójki dzieci. Jej mąż nie radzi sobie z nową rzeczywistością. Uzależniony od leków uspakajających traci kontrolę nad życiem. Młodszy syn – Nino ucieka w świat fantazji, jego najbliższym przyjacielem staje się królik, którego otrzymał kiedyś od matki. Jego starszy brat dołącza do grupy ulicznych chuliganów. Rodzina staje się niewydolna, a opieka społeczna podejmuje temat skierowania chłopców do rodzin zastępczych. Punktem zwrotnym stała się sytuacja, kiedy Nino uratował życie starszemu bratu. To stało się początkiem odbudowy rodziny. Temat filmu skłaniał do dyskusji na temat relacji rodzinnych, czym są, od czego zależą i jak zmieniają się one z wiekiem? Prowadzący pogadankę omówił stopnie przechodzenia żałoby. Wspólnie zastanawiano się jak zmienia się życie po stracie kogoś bliskiego? Jakie rodzaje emocji nam zwykle wówczas towarzyszą?
Inny charakter ma film „Kod M” (reż. Dennis Bots, Holandia 2015), który obejrzeli uczniowie z klasy czwartej „B” i „C”. Śledząc losy głównej bohaterki Isabel widzowie przeżywają pełne emocji przygody związane z rozwiązywaniem przez nią rodzinnej zagadki. Film skłania do refleksji nad znaczeniem motywacji i determinacji w osiąganiu zamierzonego celu. Pokazuje również siłę przyjaźni i solidarności. Projekcja filmu poprzedzona była pogadanką z uczniami. Prowadząca spotkanie rozmawiała z dziećmi na temat znaczenia motywacji: w jaki sposób wpływa na działanie i do czego jest nam potrzebna? Motywacja przypomina pokonywanie kolejnych stopni i zmianę nastawienia do realizacji jakiegoś celu. Ważne, by działać zgodnie z zasadą: myśl, planuj, działaj. Uczniowie wymieniali przykłady sytuacji demotywujących: negatywne myśli, zmęczenie, brak wsparcia bliskich, niewłaściwe planowanie zadań. Kończąc spotkanie prowadząca przytoczyła maksymę, którą można traktować jako życzenie dla każdego z nas: obyś co dzień budził się z motywacją, a zasypiał z satysfakcją.
tekst B. Poskart
-
Realizowanych projektów rocznie
-
Klas lekcyjnych
-
Doświadczonych pedagogów
-
Uczniów
Czy wiesz, że...
Wykształcenie w przyjaznej atmosferze
Zależy nam na tym, aby Nasi uczniowie wiele się od nas nauczyli, czuli się komfortowo, dobrze się ze sobą dogadywali oraz chętnie uczęszczali na zajęcia. Naszym uczniom stawiamy równie wysokie wymagania, co Naszym nauczycielom.
Formularz zapytaniowy
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu poprzez formularz zapytaniowy.