NARODOWE CZYTANIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3
Już po raz szósty uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w akcji Narodowego Czytania. Szkoła Podstawowa nr 3 została zarejestrowana jako uczestnik akcji, a biblioteka szkolna będąc organizatorem wydarzenia, otrzymała z Kancelarii Prezydenta RP okolicznościowy stempel.
Narodowe Czytanie cieszy się dużym zainteresowaniem w całej Polsce jak również w środowiskach polonijnych. Jest organizowana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej od 2012 r. Ósma edycja akcji jest nietypowa, bowiem lekturą jest zbiór aż ośmiu nowel polskich.
W Szkole Podstawowej nr 3 czytanie nowel miało miejsce 6 września 2019 r. Uczniowie klas szóstych i klasy ósmej uczestniczyli w zajęciach, podczas których wysłuchali fragmentów trzech nowel: „Dobra pani”, „Dym”, i „Katarynka”. Ilustracją utworu Bolesława Prusa był fragment telewizyjnej adaptacji noweli „Katarynka” z 1967 r. w reżyserii Stanisława Jędryki. Zadania przygotowane dla uczniów sprawdzały poziom zrozumienia i zapamiętania usłyszanego tekstu. Zadania te miały formę krzyżówki, zdań z lukami i krótkich pytań. Uczniowie okazali się dobrymi słuchaczami. Aktywnie uczestniczyli w zajęciach i sprawnie wykonywali zaproponowane im zadania. Ważną pomocą dla uczniów okazała się prezentacja multimedialna, która stanowiła dopełnienie omawianych treści. W roli prowadzących świetnie spisały się uczennice klasy szóstej. Uczestnicy Narodowego Czytania mieli możliwość przybijania okolicznościowej pieczęci, którą biblioteka szkolna otrzymała z Kancelarii Prezydenta RP.
tekst, zdjęcia i film B. Poskart
-
Realizowanych projektów rocznie
-
Klas lekcyjnych
-
Doświadczonych pedagogów
-
Uczniów
Czy wiesz, że...
Wykształcenie w przyjaznej atmosferze
Zależy nam na tym, aby Nasi uczniowie wiele się od nas nauczyli, czuli się komfortowo, dobrze się ze sobą dogadywali oraz chętnie uczęszczali na zajęcia. Naszym uczniom stawiamy równie wysokie wymagania, co Naszym nauczycielom.
Formularz zapytaniowy
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu poprzez formularz zapytaniowy.